Megállíthatatlan az autópiac zuhanása, Magyarország a negyedik
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint Közép-Kelet-Európában 31,8 százalékot esett vissza az idei év első három hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest.
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint Közép-Kelet-Európában 31,8 százalékot esett vissza az idei év első három hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest.
A JATO Dynamics adatai szerint a Volkswagen Golf több mint egy éve tartó listavezető hegemóniája megtört az európai új autók arénájában. Márciusban a Ford Fiesta lett a legkeresettebb modell Európában. Nálunk továbbra is az Opel Astra a piacvezető. A legnagyobb hazai vesztes továbbra is a Suzuki Swift.
A JATO Consult 21 európai ország (ebből 19 EU-tagállam) részletes, eladási darabszámokkal súlyozott szén-dioxid-kibocsátási adatait tanulmányozta országonkénti, szegmensenkénti, valamint márka szerinti bontásban. A tanulmány kiemeli, hogy 2008 első kilenc hónapjának adatait figyelembe véve, a legnagyobb darabszámban eladott autók felének károsanyag-kibocsátási átlaga nem haladta meg a 130 gramm/kilométert.
Jelentősen, 52,1 százalékkal csökkent az eladott új autók száma januárban Magyarországon, míg Európában a visszaesés 26 százalékos volt - derül ki a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legfrissebb kimutatásából.